Ett öppet brev till Ebba von Sydow

Bästa Ebba
Idag pratade jag med min syster i telefon och plötsligt blev jag alldeles kall. Jag kom att tänka på att du kanske är en sådan som googlar dig själv och läser precis allt som någonsin skrivits om dig. Och jag har ju faktiskt skrivit om dig. Nu vill jag förtydliga ett och annat. Jag citerar nu mig själv, från ett inlägg på min blogg:

"Att skriva öppna brev kanske ska bli min nya grej? Enligt Ebba von Sydows bloggtips så ska man hitta sin nisch och sedan hålla sig till den."

Du kanske blev glad när du läste det här. Det var inte meningen. Det är fyllt av ironi. Jag ger inte ett ruttet ägg för dina bloggtips och du är ett stående skämt bland mig och mina väninnor. Vi brukar snörpa på munnarna, tvinga våra norrländska tungor att prata liiiiiidingömål och säga:
- Kom ihåg girlz, det finns INGET pinsammare än en för full tjej!
Sedan brukar vi skölja ner vårt billiga vin med lite Koskenkorva, för att sedan ohämmat dansa hela natten, spy i buskar och prata alldeles, alldeles, alldeles för högt.

Så nu hoppas jag att du känner att du fått klarhet i ditt liv. Att du inte undrar mer. Ja, Ebba, det var ironi. Jag förstår att det kan kännas lite tungt. Rock on, Ebbiz.

Din tillgivna,
Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0